Vår unike julemattradisjon

I førjulstiden lager vi julemat sammen med barna. Norsk tradisjonell julemat som medisterpølse, leverpostei, sylte, lammerull, silderetter, gravet ørret, røkt elghjerte, flatbrød, lomper, brød, småkaker og marsipan. Alt lages helt fra bunnen av, slik at barna får være med på hele prosessen. Dette serverer vi så på et julebord for barna og foreldrene like før jul.

Vi starter i November for å få tid til alt. Når vi lager denne julematen lager vi alt helt fra bunnen av. Ikke alle barna får vært med på alt, men alle får vært med på noe. Noen retter er forbeholdt  de ulike alderstrinnene, slik at alle barna får vært med på dette i løpet av barnehagetiden. Dette er en lærerrik prosses for både liten og stor.