Barnehagen vår

Barnehagen er liten og har kun en avdeling. Her er det barn fra 0-6 år. Et trygt og oversiktelig miljø for barna, der de ansatte ser og kjenner hvert enkelt barn godt. Vi ser at barna har veldig stor glede av å leke sammen på tvers av alder. De små har noen å se opp til og de store viser mye omsorg for de små.

Barnehagen har utvidet arealstørrelsen pr barn. Det blir litt færre barn pr kvadratmeter og slik mer plass og ro for barna inne i lokalene. Uteområdet er mye større enn normen for antall barn. Uteområdet har flere ulike lekeområder, delvis kupert og gir god plass til fysisk utfoldelse. En liten del er inngjerdet og er tiltenkt de minste. Her kan ha et litt mindre og mer oversiktelig område, med voksne mer i nærheten om de trenger det. På uteomårdet står det en grillhytte som vi kan tenne bål og varme oss i eller spise ute i hele året.

Vi er glade i å være ute i all slags vær, vi lager masse mat fra bunnen av med barna, vi drar på svømming, vi går på turer, vi går på ski, vi leser bøker hver dag, vi har skoleforberedende aktiviteter en gang i uken, vi har hvilestund hver dag. Les mer i vår årsplan.

Vi har ikke utvidet åpningstid, noe som gjør at det ikke er lav bemanning på morgenen og ettermiddagen. Arbeidstiden til de ansatte passer til barnas oppholdstid.

Lik gjerne siden vår på facebook og på instagram.