Vår visjon

VÅR VISJON: "TA TIDEN TILBAKE" Saggrenda barnehage ønsker å være en motvekt til stresset i hverdagen i dagens samfunn. Vår visjon er at barna skal få den tid og ro de trenger, i ulike aktiviteter og situasjoner. Vi ansatte skal være tilstede med barna med både kropp og hodet. Vi skal velge å være fysisk tilgjengelig og tilstede med barna over tid, nede på gulvet og der barna er. Vi skal velge å være mentalt tilgjengelig og tilstede med barna over tid og være i godt samspill med barna. Les mer i vår årsplan.

Vi er mye ute, i all slags vær!

Barnehagen skal være en arena for daglig fysisk aktivitet og fremme barnas bevegelsesglede og motoriske utvikling. Vi er ute og i aktivitet hver dag. Barna skal ha mulighet til ro, hvile og avslapping i løpet av barnehagedagen, så vi har hvilestund hver dag for alle barna. Måltider og matlaging i barnehagen skal gi barna et grunnlag for å utvikle matglede og sunne helsevaner. Vi har egen kjøkkenhage og barna er med å lager mat.

Laster..